Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Autorització i procediments administratius

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

Quin és el suport legal del Sistema RED?

El marc jurídic del Sistema RED  es basa en l'Ordre ministerial de 3 d'abril de 1995 (BOE  de 7 d'abril) i en la Resolució de la Direcció General de la TGSS, que desenvolupa l'anterior, del 23 de maig de 1995 (BOE de 7 de juny).

Què necessita fer abans de sol·licitar l'autorització per a poder operar en el Sistema RED?

Un requisit indispensable per operar en el Sistema RED  és disposar del certificatSILCON de la Seguretat Social. Aquest Certificat possibilita al ciutadà la realització de gestions a través d'INTERNET, garantint la seguretat de les comunicacions i atorgant validesa legal a qualsevol transacció electrònica que realitze.

Per a l'obtenció del certificat, el ciutadà ha d'acreditar la seua identitat de forma presencial mitjançant el DNI en les Oficines de certificats digitals.

El certificat SILCON és personal i intransferible, i no només garanteix la seguretat de les comunicacions sinó que, a més, aporta validesa legal.

On se sol·licita l'autorització?

Per a començar a operar a través del Sistema RED és necessari sol·licitar una autorització, per a fer-ho es pot dirigir a la Unitat d'Atenció a l'Usuari existent en cada una de les direccions provincials de la TGSS.

Qui pot sol·licitar l'autorització?

L'autorització al Sistema RED es concedix a les empreses, als professionals i a altres subjectes que, en l'exercici de la seua activitat, òmpliguen i presenten documents de cotització en representació dels subjectes responsables de l'obligació de cotitzar.

Esta autorització es concedix als col·lectius anteriorment descrits, en l'àmbit dels règims següents:

  • Règim General, (inclosos: Règim Especial d'Artistes, Sistema Especial de Fruites Hortalisses i Conserves Vegetals, Sistema Especial de Manipulació i Empaquetament del Tomàquet Fresc, Sistema Especial dels Treballadors Fixos Discontinus que presten els seus servicis a les Empreses d'Exhibició Cinematogràfica, Sales de Ball, Discoteques i Sales de Festa, Sistema Especial dels Treballadors Fixos Discontinus que presten els seus servicis a Empreses d'Estudi de Mercat i Opinió Pública, i Sistema Especial Agrari).

  • Règims Especials dels Treballadors del Mar (Compte d'Altri)  i Mineria del Carbó.

Qui l'atén?

La Unitat d'Atenció a l'Usuari de la seua província, a través del Servici d'Atenció Telefònic de la TGSS, estarà disponible de dilluns a divendres en horari de 8:30 a 18:30, al telèfon 901 50 20 50.

Quina documentació rebré?

Com a conseqüència de la resolució de la sol·licitud d'autorització s'emetran els documents següents:

  • Document de resolució estimatòria o denegatòria.

  • Instruccions d'instal·lació

  • Manuals per a la formació de l'usuari

  • Informació i normes relatives a proves i pràctiques en l'àmbit de cotització i afiliació.

Es pot suspendre o anul·lar una autorització?

Sí, el no compliment de les condicions fixades en l'autorització pot ser-ne motiu de suspensió o anul·lació.

Es transferible?

Sí, però únicament en el cas de canvi de titular d'una autorització, en què es produïsca la substitució de la persona que ostentava la representació de l'empresa o despatx per a l'autorització, o el canvi de raó social.

Qui és responsable de l'ús de l'autorització?

El responsable de l'ús de l'autorització és el titular del despatx o representant legal de l'empresa i és l'usuari principal, que podrà delegar el seu ús en personal amb qui mantinga vinculació laboral o siga col·laborador autònom i que actuarà com a usuari complementari. Aquest personal estarà censat com a usuari autoritzat en el sistema de control d'accés de la TGSS.

L'usuari principal és la persona que sol·licitarà els usuaris secundaris que necessite, i la sol·licitud serà aprovada en la TGSS. Cada un d'ells ha de tenir el seu Certificat SILCON per a poder actuar en el Sistema RED. Per tant, l'usuari principal serà el responsable dels secundaris i és molt important que el primer sol·licite la baixa dels segons que, pels motius que siga, queden deslligats de l'autorització.

Quants usuaris poden dependre d'una autorització?

Depén de l'activitat de l'empresa o despatx. En principi, existirà un únic usuari principal i tants usuaris complementaris com el titular necessite.

Cada usuari lligat a l'autorització usarà el seu Certificat SILCON en cada operació que realitze en el Sistema RED, de tal manera que cada actuació efectuada quedarà lligada a l'originador.

On ensenyen a utilitzar el sistema?

A través de les unitats d'atenció a l'usuari, pot conéixer el calendari de cursos i convocatòries als què podrà assistir amb una sol·licitud prèvia. A més, es facilitarà una Guia bàsica de l'ús del Sistema RED en Internet, que facilitarà la tasca als usuaris.

Una vegada autoritzat pot realitzar proves o pràctiques en el sistema sense que aquestes causen cap efecte administratiu.

Pot l'autoritzat consultar, donar d'alta, de baixa o modificar a usuaris secundaris a través del Sistema RED?

Sí, el titular de l'autorització pot donar d'alta, de baixa o modificar a usuaris secundaris a través del Sistema RED. El titular de l'autorització pot d'igual manera consultar a tots els usuaris donats d'alta en l'autorització, o un d'ells en concret. Aquesta funció es troba ubicada en "Gestió d'autoritzacions", dins del menú de Servicis RED On-Line.

És possible consultar els CCC/NAF assignats a una autorització?

Sí, qualsevol usuari podrà consultar tots els Codis de Compte de Cotització i NAF, que es troben assignats a la mateixa en el moment de fer la consulta, o un d'ells en concret. Aquesta funció es troba ubicada en l'apartat de "Gestió d'autoritzacions" dins del menú de Servicis RED. 

És possible rescindir un CCC/NAF assignat a una autorització?

Es pot sol·licitar la rescissió d'un CCC o NAF a través del servici disponible a Sistema RED En Línia/Gestió d'Autoritzacions/Assignació Rescissió de CCC o NAF, o omplint el formulari corresponent (FR104 o FR115).

Complementary Content
${loading}