Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Autorització i procediments administratius

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

Quin suport legal té el sistema RED?

El marc jurídic del sistema RED  es basa en l'Ordre ministerial de 3 d'abril de 1995 (BOE  de 7 d'abril) i en la resolució de la direcció general de la TGSS, que desenvolupa l'Ordre ministerial anterior, de 23 de maig de 1995 (BOE de 7 de juny)

Què cal fer abans de sol·licitar l'autorització per poder treballar amb el sistema RED?

Un requisit indispensable per operar en el Sistema RED  és disposar del certificatSILCON  de la Seguretat Social. Amb aquest certificat el ciutadà pot fer gestions a través d'INTERNET, garanteix la seguretat de les comunicacions i atorga validesa legal a qualsevol transacció electrònica que efectuï.

Per obtenir aquest certificat, el ciutadà ha d'acreditar la seva identitat de forma presencial mitjançant DNI a les Oficines de certificats digitals.

El Certificat SILCON és personal i intransferible i no només garanteix la seguretat de les comunicacions, sinó que, a més a més, dóna validesa legal.

On es pot sol·licitar l'autorització?

Per començar a treballar amb el sistema RED, cal sol·licitar una autorització. Per fer-ho, heu d'adreçar-vos a la unitat d'atenció a l'usuari que hi ha a cada direcció provincial de la TGSS.

Qui pot sol·licitar l'autorització?

L'autorització al Sistema RED es concedeix a les empreses, els professionals i altres subjectes que en l'exercici de la seva activitat emplenin i presentin documents de cotització en representació dels subjectes responsables de l'obligació de cotitzar.

Aquesta autorització es concedeix als col·lectius indicats més amunt en el marc dels règims següents:

  • Règim General (inclosos: Règim Especial d'Artistes, Sistema Especial de Fruites Hortalisses i Conserves Vegetals, Sistema Especial de Manipulació i Empaquetament del Tomàquet Fresc, Sistema Especial dels Treballadors Fixos Discontinus que presten els seus serveis a les Empreses d'Exhibició Cinematogràfica, Sales de Ball, Discoteques i Sales de Festa, Sistema Especial dels Treballadors Fixos Discontinus que presten els seus serveis a Empreses d'Estudi de Mercat i Opinió Pública, i Sistema Especial Agrari).

  • Règims Especials dels Treballadors del Mar (compte d'altri)  i Mineria del Carbó

Qui atén les sol·licituds?

La unitat d'atenció a l'usuari de la vostra província a través del servei d'atenció telefònic de la TGSS, al qual podeu adreçar-vos de dilluns a divendres entre 8:30 i 18:30 al telèfon 901 50 20 50.

Quina documentació rebré?

Arran de la resolució de la sol·licitud d'autorització, s'emetran els documents següents:

  • Document de resolució favorable o denegatòria

  • Instruccions d'instal·lació

  • Manuals de formació de l'usuari

  • Informació i normes sobre les proves i les pràctiques en l'àmbit de la cotització i l'afiliació

Es pot suspendre o anul·lar una autorització?

Sí, l'incompliment de les condicions definides a l'autorització pot ser motiu de suspensió o anul·lació.

Es transferible?

Sí, però només en el cas de canvi de titular d'una autorització que es produeixi a causa de la substitució de la persona que actuava com a representant de l'empresa o el despatx en l'autorització en qüestió o bé en cas de canvi de la raó social.

Qui és el responsable de l'ús de l'autorització?

El responsable de l'ús de l'autorització és el titular del despatx o el representant legal de l'empresa, que és també l'usuari principal, tot i que podrà delegar-ne l'ús a altres persones amb les quals mantingui una relació laboral o que treballin com a col·laboradors autònoms, que actuaran com a usuaris complementaris. Aquestes persones estaran censades com a usuaris autoritzats al sistema de control d'accés de la TGSS.

L'usuari principal és la persona que ha de sol·licitar els usuaris secundaris que li calguin i aleshores la TGSS ha d'aprovar la sol·licitud. Cada usuari ha de tenir el certificat SILCON per poder treballar amb el sistema RED. Per tant, l'usuari principal és el responsable dels secundaris. Per això, és molt important que en sol·liciti la baixa si, pels motius que sigui, es desvinculen de l'autorització.

Quants usuaris poden dependre d'una autorització?

Depèn de l'activitat de l'empresa o despatx. En principi, hi ha un sol usuari principal i tants usuaris complementaris com li calguin al titular.

Cada usuari vinculat a l'autorització farà servir el seu certificat SILCON en totes les operacions que dugui a terme al sistema RED, de manera que cada actuació quedarà lligada a la persona que l'hagi tramitada.

On es pot rebre formació sobre el funcionament del sistema?

A través de les unitats d'atenció a l'usuari podeu consultar el calendari de cursos i convocatòries als quals podreu assistir mitjançant la presentació d'una sol·licitud. A més a més, es lliurarà una Guia bàsica de l'ús del sistema RED a Internet que facilitarà la feina als usuaris.

Un cop hagueu rebut l'autorització, podeu fer proves o pràctiques al sistema sense efectes administratius.

Pot l'autoritzat consultar, donar-se d'alta, de baixa o modificar a usuaris secundaris a través del sistema RED?

Sí, el titulat de l'autorització pot donar d'alta, de baixa o modificar a usuaris secundaris a través del sistema RED. El titular de l'autorització pot també consultar tots els usuaris que han estat donats d'alta en l'autorització, o un d'ells en concret. Aquesta funcionalitat s'ubica a "Gestió d'autoritzacions" dins del menú de serveis RED en línia.

Es poden consultar els CCC i NAF assignats a una autorització?

Sí, qualsevol usuari pot consultar tots els codis de compte de cotització i NAF, que s'hagin assignat a aquesta en el moment de fer la consulta, o un d'ells en concret. Aquesta funcionalitat s'ubica a l'apartat de "Gestió d'autoritzacions" dins del menú de serveis RED. 

És possible rescindir un CCC/NAF assignat a una autorització?

Es pot sol·licitar la rescissió d'un CCC o NAF a través del servei disponible a Sistema RED En Línia/Gestió d'Autoritzacions/Assignació Rescissió de CCC o NAF, o emplenant el formulari corresponent (FR104 o FR115).

Complementary Content
${loading}