Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Conveni especial per als emigrants espanyols i fills d'aquests que treballin a l'estranger, i seglars, missioners i cooperants

Procediment

Informació general


Objecte:

Cobrir les bases de cotització corresponents a les contingències de jubilació, incapacitat permanent i mort i supervivència.

Beneficiaris:

Els emigrants espanyols i els seus fills que tinguin la nacionalitat espanyola, independentment de si han estat afiliats a la Seguretat Social espanyola o no i dels país on treballin i de si aquest país té signat amb Espanya un acord o un conveni en matèria de Seguretat Social.

Els seglars, missioners i cooperants dependents de la Conferència Episcopal, Diòcesis, Ordres, Congregacions i altres institucions religioses, com també d'organitzacions no governamentals, que tinguin nacionalitat espanyola i siguin enviats per les seves organitzacions o institucions a països estrangers, sense mantenir-hi una relació laboral.

Els espanyols que, sense haver estat prèviament afiliats al sistema de la Seguretat Social, participin a l'estranger en programes formatius o de recerca de manera remunerada, independentment del concepte o de la forma de la remuneració que percebin, sense quedar vinculats per una relació laboral, els quals tindran la consideració d'emigrants únicament a l'efecte de la subscripció d'aquesta modalitat de conveni especial. (Ordre TIN 3356/2011, de 30 de novembre.)

Imprès:

Models TA-0040 i TA-1.

Documentació:

Original i còpia:

  • Document Nacional d'Identitat, la Targeta d'Estranger o el Passaport
  • De permís de treball o d'estada, expedida per les autoritats corresponents del país d'inscripció, compulsada per la Conselleria d'Ocupació i Seguretat Social, o pel Consolat espanyol del país esmentat, o un document acreditatiu.
  • Certificat de treball expedit per l'empresa, compulsat i traduït per l'ambaixada.
  • Certificat de residència expedit per l'ambaixada.
On tramitar-ho:

Davant la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social de Madrid. Si el sol·licitant disposa d'un certificat digital, pot accedir a la Seu Electrònica i enviar telemàticament el model de sol·licitud i la documentació requerida a través del tràmit Alta en Conveni Especial, situat a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.

Terminis:

No s'exigeix cap termini per presentar la sol·licitud. Es pot presentar en qualsevol moment.

Efectes:

Té efecte a partir del primer dia del mes següent a la data de presentació de la sol·licitud.

Requisits:

Tenir nacionalitat espanyola.

Més informació sobre requisits

Extinció:

Causes d'extinció:

  • No abonar les quotes corresponents a dos trimestres consecutius.
  • Si l'interessat entra al camp d'aplicació d'un Règim de la Seguretat Social. 
  • Si l'interessat adquireix la condició de pensionista de jubilació o incapacitat permanent.
  • Per decisió de l'interessat comunicada per escrit a la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  • Per defunció de l'interessat.
Altres dades d'interès:
  • L'ingrés de quotes es fa efectiu per trimestres vençuts durant el mes següent al venciment del trimestre natural. La base de cotització aplicable és la mínima que, en cada moment, correspon als treballadors majors de 18 anys del Règim General. Sobre aquesta s'aplicarà el tipus de cotització vigent en l'esmentat Règim i, al resultat, s'aplicarà el coeficient que a aquest efecte s'hagi establert. El resultat constituirà la quota que caldrà ingressar. 
  • Aquest conveni especial està regulat per l'article 15 de l'Ordre TAS/2865/2003, de 13 d'octubre, modificada per l'Ordre TAS/819/2004, de 12 de març, (BOE del 31).
Complementary Content
${loading}