Assistència Sanitària

A continuació es presenta el procediment general.

Què és l'assistència sanitària de la Seguretat Social?

És la prestació de serveis mèdics i farmacèutics necessaris per conservar o restablir la salut de les persones protegides, entre d'altres:

  • Treballadors afiliats i donats d'alta, pensionistes, perceptors de prestacions periòdiques de la Seguretat Social i desocupats que hagin esgotat la prestació o el subsidi d'atur.
  • Familiars i assimilats dependents dels anteriors.

Quins tràmits s'han de fer per tenir dret a l'assistència sanitària?

L'assegurat, mentre sol·licita l'afiliació i l'alta o la sol·licitud de pensió o una altra prestació periòdica de la Seguretat Social, pot formalitzar el document de reconeixement d'assistència sanitària per als seus beneficiaris  a les oficines de la Seguretat Social corresponents.

On es tramita la targeta sanitària?

Amb el document de reconeixement del dret a l'assistència sanitària podeu sol·licitar la targeta sanitària al centre de salut que us correspongui.

El centre de salut  tramitarà l'emissió de la targeta sanitària individual per a l'assegurat i per a cada un dels seus beneficiaris, i l'enviarà el seu domicili.

Qui reconeix el dret a l'assistència sanitària?

L'Institut Nacional  de la Seguretat Social o l'Institut Social de la Marina, si s'escau, tenen la competència per al reconeixement del dret a l'assistència sanitària.

Quan s'extingeix el dret a l'assistència sanitària?

  • Quan es perden les condicions requerides per ser assegurat o beneficiari del dret.
  • Per defunció.
Complementary Content
${loading}