DNI Electrònic en el Sistema RED
La Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS ) en la seua aposta per continuar a l'avantguarda de la innovació tecnològica i facilitar el compliment de les obligacions de les empreses amb la TGSS , ha decidit utilitzar el DNI electrònic com ferramentes per a garantir la seguretat en les comunicacions en el Sistema RED .
Per aquest motiu, s'ha establit un Conveni de Col·laboració entre la Secretaria d'Estat de Seguretat Social i la Secretaria d'Estat de Seguretat, amb la finalitat de facilitar l'ús del DNI electrònic en el Sistema RED , i agilitzar els tràmits necessaris per a l'obtenció ordenada del mateix per part dels usuaris d'aquest Sistema.
Per a això el Conveni contempla que el procés d'expedició extraordinària de DNIe es faça per província.
La primera província en la qual es durà a terme aquesta expedició extraordinària de DNIe, serà a Saragossa, a la capital de la qual es farà un pilot per a comprovar el correcte funcionament del DNIe en el Sistema RED . Això permetrà avaluar tots els aspectes recollits en el Conveni i determinar la manera més efectiva i eficient de dur a terme l'expedició extraordinària de documents.
Per tant, els primers usuaris del Sistema RED , que es beneficiaran del procés extraordinari d'expedició de DNI electrònic, seran els usuaris tant principals com secundaris gestionats per la Direcció Provincial de Saragossa.
La data de començament del pilot serà el 27 d'abril de 2007.
Aquesta experiència pilot serà un reflex exacte del procediment que, si escau, s'establirà per a la resta d'àmbits geogràfics. Una vegada es coneguen els terminis del procediment extraordinari d'expedició per a la resta de les províncies, es comunicarà oportunament a través de Butlletins de Notícies RED. .
El Conveni afectarà als Usuaris del Sistema RED de la següent manera:
- Usuaris actuals del Sistema RED
Es posarà en marxa un procés extraordinari d'emissió de DNI electrònic per àmbit geogràfic per a tots els usuaris del Sistema RED .
Es farà una comunicació als autoritzats del Sistema RED implicats, i s'habilitarà un servici de Cita Prèvia perquè en cas de voler acollir-se a aquest procés, puguen escollir el dia i hora per a l'expedició del seu DNI electrònic.
Durant aquest procés extraordinari, les Comissaries de Policia assignaran recursos específics per a l'emissió de DNI electrònic a usuaris del Sistema RED que permetrà que l'emissió siga el més ràpida i còmoda possible.
Tots els usuaris que s'acullen a aquest procés extraordinari podran obtenir de forma gratuïta el lector de targetes necessari per a la utilització del DNI electrònic. - Nous Usuaris del Sistema RED
Durant el període de vigència del Conveni en un àmbit geogràfic, totes les altes de nous usuaris del Sistema RED , a més d'obtindre el Certificat SILCON, tindran la possibilitat de beneficiar-se del procés extraordinari d'expedició del DNI electrònic, i podran agilitzar la seua obtenció, utilitzant el Servici de Cita Prèvia. Així mateix, a aquests usuaris se'ls proporcionarà un lector de targetes gratuïtament per a accedir amb el DNI electrònic.
Tancat el procés extraordinari en un determinat àmbit geogràfic, l'expedició del DNIe tant a nous usuaris del Sistema RED com a usuaris que no s'acolliren al procés extraordinari, serà feta dins de l'horari ordinari d'atenció al públic dels centres habilitats per a això.
La utilització del DNIe en aquest Sistema, no implica cap canvi en les seues funcionalitats, afectant únicament al procediment d'autenticació de l'usuari. No obstant això, els usuaris amb DNI electrònic podran continuar utilitzant el Certificant SILCON, ja que el Sistema RED permetrà l'autenticació per qualsevol d'aquests dos mitjans.
1. Què és el DNI Electrònic?
El Document Nacional d'Identitat electrònic és el document que acredita físicament i digitalment la identitat personal del seu titular i permet la signatura electrònica de documents.
El seu principal avantatge és que, a més d'identificar l'usuari davant tercers, permet la signatura electrònica. El nou DNI aporta seguretat, rapidesa, comoditat i la immediata realització de tràmits administratius i comercials a través de mitjans telemàtics.
Presenta un xip electrònic que conté les mateixes dades que apareixen impresos en la targeta (dades personals, fotografia, signatura digitalitzada, empremta dactilar digitalitzada) juntament amb els certificats d'autenticació i de signatura electrònica.
Els certificats electrònics reconeguts incorporats a aquest tindran un període de vigència de 30 mesos. Passat aquest temps, es podrà sol·licitar l'expedició de nous certificats reconeguts, mantenint la mateixa targeta del Document Nacional d'Identitat mentre el document continue vigent.
Mitjançant el DNI electrònic podrem garantir la identitat dels interlocutors d'una comunicació telemàtica, ja siga per a intercanvi d'informació, accés a dades, compra per Internet, realització de tràmits amb les entitats financeres i administracions públiques. Igualment, permet gestionar millor l'accés a l'espai de treball, a l'ordinador personal i a la informació que continga.
Es pot obtenir més informació sobre el DNI electrònic a través de la següent pàgina pertanyent al Ministeri de l'Interior: http://www.dnielectronico.es
2. Passos que s'ha de seguir per a l'obtenció del DNI electrònic
- Sol·licitud i Obtenció del DNI electrònic
Els usuaris hauran de connectar-se al Sistema RED En línia amb el seu Certificat SILCON, i dins de l'opció "Gestió de Certificats", accedir a l'apartat "Sol·licitud de Cita Prèvia", (aquesta opció només estarà activa per als usuaris que en cada moment estiguen afectats pel seu àmbit geogràfic al procediment extraordinari d'obtenció del DNIe ) des del qual podran seleccionar el dia i l'hora per a l'expedició del seu DNI electrònic. Posteriorment podran consultar la cita des d'aquesta pàgina, modificar-la i fins i tot anul·lar-la.
Per a més informació, consulteu el "Manual d'usuario de cita prèvia"
- Personació física
L'usuari haurà de personar-se físicament en la Comissaria de Policia, el dia i l'hora seleccionats a través de la Cita Prèvia.
Hi hauran d'aportar la documentació necessària per a l'obtenció del DNI electrònic, tal com apareix en l'adreça següent: http://www.dnielectronico.es/obtencion_del_dnie/
El DNI electrònic s'expedirà en el moment.
- Obtenció del lector de targetes
Tots els usuaris participants en el procés extraordinari d'obtenció del DNI electrònic rebran de forma gratuïta un lector de targetes.
Per a això, una vegada obtingut el DNI electrònic, li l'entregaran en la mateixa comissaria de Policia. - Obtenció del programari necessari
El programari necessari per a la utilització del Sistema RED amb el DNI electrònic és el següent:
- Winsuite adaptada al DNIe : Per a conéixer la URL des d'on es pot baixar consulteu el "Manual d'utilització del DNI electrònic en el Sistema RED"
- Driver DNIe : Aquest driver és disponible i es pot baixar en la zona de baixades del portal del DNI electrònic: http://www.dnielectronico.es/index.html
- Winsuite adaptada al DNIe : Per a conéixer la URL des d'on es pot baixar consulteu el "Manual d'utilització del DNI electrònic en el Sistema RED"
3. Utilització del DNI electrònic en el Sistema RED
Consulteu el "Manual d'utilització del DNI electrònic en el Sistema RED"
4. Gestió d'incidències
Els usuaris amb DNI electrònic, hauran de comunicar les incidències sorgides durant la seua utilització en el Sistema RED , a la seua Unitat d'Atenció a l'Usuari corresponent.