1. Què puc fer si he de fer alguna gestió amb la Seguretat Social?
La Seguretat Social posa a la seua disposició els canals alternatius següents:
- Per a la presentació de Sol·licituds i altres tràmits, té a la seua disposició els Servicis a la Seu Electrònica de la Seguretat Social o a La teua Seguretat Social (cal disposar de certificat digital o Cl@ve).
- També pot utilitzar el canal electrònic que t'oferix Acceso al Sistema RED.
- Per a la resta de comunicacions, dispose del Servici de Presentació d’escrits sol·licituds i comunicacions en el Registre Electrònic, al qual pot accedir mitjançant certificat digital o usuari cl@ve. No obstant això, de manera excepcional, s’ha habilitat l’accés, sense necessitat de disposar de certificat, per a la presentació de sol·licituds o documentació en casos urgents i inajornables, tant davant de l’INSS com davant de la TGSS i l’ISM.
- Servici d’informació telefònica. Si es tracta d’un altre tipus d’informacions o gestions urgents i inajornables, pot contactar mitjançant els números següents:
- Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS): 901 16 65 65 en horari ininterromput, de 9 a 20 h, de dilluns a divendres, no festius.
- Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS): 901 50 20 50 en horari ininterromput, de 8.30 a 18.30 h, de dilluns a divendres, no festius.
- Per a un altre tipus de consultes o informació, també pot utilitzar Consultas i la pàgina Internet.