Informació sobre atenció presencial i telemàtica

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

1. Què puc fer si he de fer alguna gestió amb la Seguretat Social?

La Seguretat Social posa a la vostra disposició els canals alternatius següents:

  • Per a la presentació de Sol·licituds i altres tràmits, teniu a la vostra disposició els Serveis a la Seu Electrònica de la Seguretat Social o a La teva Seguretat Social  (cal disposar de certificat digital o  Cl@ve).

  • També podeu utilitzar el canal electrònic que us ofereix Acceso al Sistema RED.

  • Per a la resta de comunicacions, disposeu del Servei de Presentació d’escrits sol·licituds i comunicacions en el Registre Electrònic,  al qual podeu accedir mitjançant certificat digital o usuari cl@ve. No obstant això, de manera excepcional, s’ha habilitat l’accés, sense necessitat de disposar de certificat, per a la presentació de sol·licituds o documentació en casos urgents i inajornables, tant davant de l’INSS com davant de la TGSS i l’ISM.

  • Servei d’informació telefònica. Si es tracta d’un altre tipus d’informacions o gestions urgents i inajornables, podeu contactar mitjançant els números següents:
    • Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS): 901 16 65 65 en horari ininterromput, de 9 a 20 h, de dilluns a divendres, no festius.
    • Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS): 901 50 20 50 en horari ininterromput, de 8.30 a 18.30 h, de dilluns a divendres, no festius.
    • Per a un altre tipus de consultes o informació, també podeu utilitzar Consultas i pàgina Internet.

2. Si no tinc certificat digital ni usuari clau, un familiar que sí que en té podria sol·licitar o fer algun tràmit a l’Institut Nacional de la Seguretat Social o a l’Institut Social de la Marina, en nom meu?

Pot utilitzar els nostres serveis electrònics mitjançant la representació d’un familiar o persona propera o d’un professional que sí que disposi de certificat digital o d’usuari Cl@ve. Per això, juntament amb la sol·licitud, ha d’incloure el model normalitzat de representació signat que trobarà a la documentació adjunta del servei electrònic corresponent.

Complementary Content
${loading}