MINISTERIO
DE EMPLEO
Y SEGURIDAD SOCIAL

Seguretat Social

Escut d'Espanya i logotip del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social amb un enllaç a la seva pàgina web. Enllaç en una nova finestra. Logotip de la Seguretat Social amb enllaç a la pàgina d'inici
Informació lingüística
Cercador avançat

Suggeriments i queixes

Ets a: Inici » Suggeriments i queixes

Suggeriments i queixes


Els formularis de suggeriments i queixes tenen per objecte recollir les iniciatives presentades per a la millora de la qualitat i també les manifestacions d'insatisfacció dels ciutadans amb els serveis prestats per l'Administració de la Seguretat Social.

Normativa

La normativa bàsica en què es regulen els formularis de queixes i suggeriments es recull al Reial Decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat (BOE 3/9 - |Esm. Err. 22/9).

Localització

En aquesta pàgina es facilita als ciutadans el formulari electrònic per a la remissió dels suggeriments i les queixes. Per utilitzar-lo, cal disposar d'un DNI Electrònic o d'un altre certificat digital (persona física/persona jurídica o entitat) reconegut inclòs a la llista de certificats admesos, complir la resta de requisits tècnics i tenir configurat el navegador per a l'ús de funcionalitats de signatura electrònica.

A més, si aquest certificat no s'ha obtingut en una oficina de la Seguretat Social, les dades identificatives del certificat digital (persona física/persona jurídica o entitat) han de coincidir amb les que figuren a la base de dades de la Seguretat Social.


A més, hi ha formularis de suggeriments i queixes a disposició dels ciutadans a totes les Oficines i Centres d'Atenció de la Seguretat Social oberts al públic, així com als registres generals i auxiliars de recepció o sortida de documents dels Serveis Centrals, Direccions Provincials i altres unitats perifèriques dels Organismes i les Entitats de la Seguretat Social. La seva existència estarà senyalitzada de manera visible i la seva situació serà accessible per tal que els ciutadans puguin localitzar-lo i usar-lo. Igualment, podeu baixar al final d'aquesta pàgina el formulari esmentat que heu de presentar a les instal·lacions indicades.

Formes de presentació

Els suggeriments i les queixes es poden presentar mitjançant les vies següents:

  • Via telemàtica, a través del formulari electrònic disponible, utilitzant DNI Electrònic o un altre certificat digital (persona física/persona jurídica o entitat) admès.
  • Via presencial, emplenant el formulari corresponent, el qual es pot trobar al final d'aquesta pàgina.
  • Via postal, on es farà constar el nom, els cognoms i el domicili, a fi d'enviar-li la còpia corresponent i la resposta.

Resposta

Una vegada rebut el formulari, la Unitat Responsable corresponent n'haurà d'informar el ciutadà en el termini de 20 dies hàbils. El transcurs del termini esmentat es podrà suspendre si s'ha de requerir l'interessat perquè, en un termini de 10 dies hàbils, formuli els aclariments necessaris per a la correcta tramitació del suggeriment o la queixa.

Si transcorregut el termini no s'ha obtingut cap resposta, l'interessat es podrà dirigir a la Inspecció General de Serveis de l'Organisme on va presentar el suggeriment o la queixa per conèixer els motius que han originat la falta de resposta i perquè la inspecció esmentada proposi als òrgans competents, si s'escau, l'adopció de les mesures oportunes.

Observacions

Les queixes formulades no tenen en cap cas la qualificació de recurs administratiu ni la seva interposició paralitza els terminis establerts en la normativa vigent.
La presentació d'una queixa no condiciona, de cap manera, l'exercici de les altres accions o dels drets que, de conformitat amb la normativa reguladora de cada procediment, puguin exercir els que hi figurin com a interessats.
En el formulari, per lliurar-lo de manera presencial, inclòs al final d'aquesta pàgina, es podran obtenir tantes còpies en blanc com es consideri oportú per tal d'emplenar-lo manualment o escriure les dades requerides i seguidament obtenir el nombre de còpies desitjat (es recomana l'obtenció de 4 còpies per tal que una d'elles sigui segellada a l'oficina de presentació).

DocumentDescàrrega del fitxerFormatDimensionsData
Formulari queixes i suggeriments Obrir el document:Formulario Quejas y Sugerencias en Castellà. El document s'obrirà en una finestra nova. | Obrir el document:Formulario Quejas y Sugerencias en Català. El document s'obrirà en una finestra nova. | Obrir el document:Formulario Quejas y Sugerencias en Galego. El document s'obrirà en una finestra nova. | Obrir el document:Formulario Quejas y Sugerencias en Basc. El document s'obrirà en una finestra nova. | Obrir el document:Formulario Quejas y Sugerencias en Valencià. El document s'obrirà en una finestra nova. PDF 134 Kb 27/12/2011

                              




Informació sobre documents PDF:

Per a poder visualitzar correctament els arxius PDF és necessari que tinga instal lat el programa Acrobat Reader d' Adobe


Copyright © Seguridad Social 2017. Tots els drets reservats. Avís legal