
MINISTERIO
DE EMPLEO
Y SEGURIDAD SOCIAL
Contenido
PMF
Ets a: Inici » PMF » Subsidis i altres prestacions » Prestacions familiars
Prestacions familiars
- En una família monoparental, en la qual viu la mare amb els fills, es tenen en compte els ingressos del pare per a tenir dret a l'assignació per fill a càrrec?
- Si una persona està percebent una prestació per fill a càrrec, continua percebent la prestació si el fill comença a treballar i a percebre un salari?
- Per a obtenir la prestació per naixement de tercer o successius fills, quins ingressos es computen per a determinar el límit d'ingressos anuals?
- En cas d'adopció de dos nens nascuts fora d'Espanya, hi ha dret a la prestació per adopció múltiple?
- Té la consideració de cotitzat a la Seguretat Social el període d'excedència gaudit durant 6 mesos per tenir cura del fill després de la baixa de maternitat?
La prestació familiar per fill a càrrec és supeditada al fet de no superar un límit determinat d'ingressos, tenint en compte només els ingressos del progenitor que conviu a la unitat familiar.
En els supòsits de nul·litat, separació o divorci, es computa la pensió compensatòria per al cònjuge fixada en la resolució judicial corresponent.
Es considera que el fill o el menor acollit està a càrrec del beneficiari, encara que realitzi un treball lucratiu, per compte d'altri o pel seu compte, sempre que continuï convivint amb el beneficiari de la prestació i que els seus ingressos percebuts en concepte de rendiment del treball no superin el 100% del salari mínim interprofessional vigent en cada moment, en còmput t anual.
Si els ingressos del fill són superiors als del paràgraf anterior, s'extingeix la prestació econòmica per cessament en la dependència econòmica del causant (fill) respecte del beneficiari.
Per tal de determinar el límit d'ingressos establert, es tindran en compte els ingressos obtinguts l'any anterior al naixement o l'adopció.
En cas d'adopció de dos nens nascuts fora d'Espanya, hi ha dret a la prestació per adopció múltiple?
Per tal de causar dret a la prestació per adopció múltiple, es considera produït a Espanya el naixement o l'adopció que tingui lloc a l'estranger quan s'acrediti que el fill s'ha integrat de manera immediata en un nucli familiar amb residència en territori espanyol.
El període computable com a temps efectivament cotitzat és el que correspon als dos primers anys del període d' excedència que el treballador gaudeix, d'acord amb l'|art. 46.3 de l'Estatut dels Treballadors, per a la cura de cada fill o menor acollit.
Quan la unitat familiar de la que forma part el menor, per a la cura del qual se sol·licita l'excedència, tingui la consideració de família nombrosa, segons allò que s'estableix a la Llei 40/2003, de 18 de novembre, el període computable serà de 30 mesos (si és de categoria general) o 36 meses (si és de categoria especial).
En el supòsit que no arribin a gaudir-se de manera íntegra dels períodes indicats als apartats anteriors, només computa com a cotitzat el període de què s'hagi gaudit realment.
Informació relacionada
Pie
Copyright © Seguridad Social 2013. Tots els drets reservats. Avís legal.





